vrijdag 20 november 2015

Wonderbar - Wunderbar!

De Overgang...
Echt. Ik had nooit gedacht dat de overgang zo'n impact op mijn hele leven, lichaam en ziel zou hebben. Als nu mijn menstruatie in aantocht komt, heb ik meer klachten dan 10 vrouwen met PMS bij elkaar. Ik voel me leeg, zielig en niet genoeg op die dagen. Vreselijk. Ik neem Bachbloesems en deze ondersteunen me goed in het hele proces, dat merk ik wel, maar er zijn van die dagen dat zelfs de Bloesems geen wonderen kunnen verrichten.

Gelukkig is er de....Wonderbar!

Wat is de Wonderbar?
De Wonderbar is een overheerlijke gezondere snoep reep waar een heleboel ingrediënten inzitten die goed voor je zijn als je in de overgang zit. Zonder te bakken! Je kunt ze een week in de koelkast bewaren.

Wonderbar? Wunderbar!



Voor ongeveer 12 repen heb je nodig: 

50 gr quinoa, 10 minuten gekookt
50 gr geraspte kokos of kokosschaafsel
100 gr vijgen, rozijnen, abrikozen of ander gedroogd fruit (groot fruit in stukjes)
100 gr gemengde rauwe noten, gehakt
kruidig zeezout
beetje water
7-10 el kokosolie
40 gr zachte dadels zonder pit



Hoe maak je deze overheerlijke Wonderbars?

Doe dadels en de kokosolie in de blender en maak een plakkerige massa. Als je erg kwaad bent, mag je het ook met een vork doen ☺.
Voeg quinoa, havermout, kokos, noten, gedroogd fruit en zout erbij in de blender en blend de boel in elkaar.
Als het erg droog is, voeg dan een paar eetlepels water toe.
Bedek een bakblik met bakpapier en stort de dadel-massa hierin en druk goed aan met de bolle kant van een lepel.
Zet een uurtje in de koelkast. Laat goed hard worden.
Haal het geheel met papier en al uit de bakvorm en snij in stukken.
MMMMMM....(zonder p en zonder s)

Wonderbar-lijk lekker!

Meer over de overgang kun je hier lezen:

hormooncake
Overgang - achter het behang
vergeetachtigheid
Lekkere Smulrepen

Geen opmerkingen: