zondag 26 april 2015

Smultivitamines, Smullen met Natuurlijke Multivitamines!

Afgelopen week ben ik geveld door een griep, ondanks mijn gezonde levenswijze. Toen de griep epidemie landelijk toesloeg, raakte dit al mijn gezinsleden, veel vriendinnen en sommige collega's. Ik bleef wonderbaarlijk overeind. Toch heeft het staartje me nog te pakken gekregen; een hele week ziek thuis.

Mijn man kreeg de opdracht om meer fruit te kopen. Want fruit zit vol met vitamines en mineralen die zo broodnodig zijn om gezond te worden en te blijven. Ik heb elke dag 2-3 stukken fruit gegeten en gedronken. Lekkere smoothies en vruchtenschotels verorbert.


Klik hier voor recepten voor lekkere, gezonde smoothies en sappen.
En hier voor meer informatie over B en C vitamines.

Fruit uit de vriezer is evengoed en bevat vaak zelfs meer vitamines dan het fruit in de schappen van de supermarkt. Het laat zich ook prima lenen voor smoothies!



Maar welke vitamines en mineralen zitten nou echt mega veel in welk fruit en andere anti-griep voedingsmiddelen?
Hieronder een overzichtje:

Aardbei:Rijk aan vitamine C, goede bron van vezels en vitamine B9.
Abrikoos:Rijk aan provitamine A en ijzer.
Amandel:Rijk aan eiwitten. Goede bron van kalium en magnesium.
Appel:Goede bron van anti-oxiderende middelen (flavonoïde).
Banaan:Energetisch, goede bron van vitamine B (vooral B6), vitamine E en magnesium.
Blauwe bosbes:Bron van vitamine E, rijk aan anti-oxiderende middelen (flavonoïde), goede bron van vezels.
Chiazaad
Clementine:
Vitamine C en anti-oxidanten.
Rijk aan vitamine C.
Framboos:Heel veel anti-oxidanten, rijk aan vezels.
Gojibessen:
Hazelnoot:
Kers:
Vitamine C en anti-oxidanten.
Rijk aan eiwitten, onverzadigde vetten en vitamine E.
Energetisch, goede bron van provitamine A en vitamine C.
Kiwi:Rijk aan vitamine C, vitamine E, kalium.
Mango:Goede bron van vitamine B9, provitamine A en kalium.
Meloen:Rijk aan provitamine A, goede bron van vitamine C.
Perzik:Bron van vitamine B3, B5 en E, rijk aan provitamine A.
Pruim:Rijk aan vezels, bron van kalium, ijzer en magnesium.
Rozijn:
Energetisch, rijk aan anti-oxiderende middelen (vooral de zwarte rozijn), bron van vitamine B.
Sinaasappel:Rijk aan anti-oxiderende middelen, vitamine C.

Geen opmerkingen: