zondag 15 juni 2014

SOS (Special Occasion Sweets): Natural Candy Balls

Vandaag had ik me toch een partij zin in snoep. Het was heel erg. Ik kreeg beelden van toffees in alle kleuren en maten! Aangezien de winkels bij ons open zijn op zondag (schandalig eigenlijk) was het heel simpel geweest; even naar de winkel met de fiets en een zak toffees kopen. In plaats daarvan ging ik de keuken in en maakte ik mijn SOS Zoete Gezonde Snoepjes van Gedroogd Fruit. Dit bewaar ik voor speciale gelegenheden. Vandaag vond ik het een speciale gelegenheid ;-).

Aangepast van: Leven Lang Fit Kookboek

Dit heb je nodig:
een hand gedroogde cranberries,
een hand gedroogde abrikozen, in stukjes
een hand ontpitte gedroogde dadels, in stukjes
een hand noten naar keuze (amandelen, walnoten, hazelnoten, etc)
een afgestreken el honing of agavesiroop
wat geraspte kokos in een bakje
een blender




Zo maak je het:
Doe al het gedroogde fruit in de blender en blenden maar. Na een paar minuten zijn de stukjes zodanig klein gehakt dat ze aan elkaar blijven plakken als je honing of agavesiroop zou toevoegen :-). Dan nog even blenden.
Maak je handen nat en neem kleine beetjes uit de blender. Vorm balletjes van het mengsel. Naar keuze nog even door de kokos rollen.
Mjam!

Geen opmerkingen: