donderdag 5 juni 2014

Linzenschotel met Superfood Broccoli en Mozzarella!

Normaal gesproken doet mijn man de boodschappen en hij kookt ook. Dit vaak tot mijn frustratie, omdat voeding nou eenmaal mijn ding is, en dan vooral GEZONDE voeding! Vandaag zag ik echter mijn kans schoon om zelf achter het fornuis te gaan staan en daar heb ik van geprofiteerd.

Ik heb de gezondste groente gekozen die je maar kunt voorstellen; staat op #1 van de Superfoods: Broccoli. Zo lekker en zo veelzijdig is bijna geen enkele groente. Zelfs de kids zijn er dol op.

Verder een blik linzen. En een bol mozzarella kaas. Met deze drie hoofdingrediënten maakte ik een zalige Linzen-Broccoli-Mozzarella-ovenschotel voor het hele gezin. Niemand aan tafel klaagde dat er geen vlees bij zat en iedereen at tot de laatste kruimel!

Dit heb je nodig voor deze goddelijke schotel:
* 1 blik linzen (je kunt ook gedroogde linzen nemen, maar als werkende moeder kies ik voor gezond én makkelijk).
* 600 gr broccoli
* 1 el koolzaadolie bak & braad
* 1 klein blikje tomatenpuree
* 1 groentebouillon tablet
* 1 bolletje Mozzarella in dunne plakjes gesneden
* 200 ml water
* 1 gesnipperde ui
* een stuk of 8 gedroogde abrikozen in hele kleine stukjes gesneden
* 4 volkoren broodjes
De mozzarella dunner snijden dan op het plaatje!
Linzen
Superfood Broccoli. Meer weten over broccoli? klik hier!

Zo maak je het:
* zet de oven op 200 ºC
* zet een pan met water op het vuur. Als het water kookt, doe je de klein gesneden broccoli roosjes erin. Ca. 3 minuten laten koken.
* Spoel de linzen in een vergiet af onder de kraan.
* snipper de ui en fruit deze in de olie.
* Voeg de abrikozen toe.
* verkruimel de bouillontablet erboven en voeg het water toe.
* Doe het blikje tomatenpuree erbij.
* Voeg de linzen toe.
* Nu de broccoli erbij en alles door elkaar roeren.
* Laat lekker pruttelen tot alle vocht is verdampt.
* Schep alles over in een ovenschotel en verdeel de mozzarella erover.
* Zet ca. 6 minuten in de oven tot de mozzarella is gesmolten.
* Serveer de broodjes erbij.

Heerlijk heerlijk heerlijk!

Vooral met een frisse salade met rauwkost....

Geen opmerkingen: